Nadrzędną filozofią działania systemu jest zbieranie danych bez udziału i pośrednictwa personelu oraz automatyczne przesyłanie ich do centralnej bazy danych w celu ich agregacji i analizy.
Dane zbierane przez system są wykorzystywane do:
|
|
- zliczania osób odwiedzających sklepy, salony sprzedaży, supermarkety itp;
- określania kierunku ruchu osób w sklepie poprzez rozróżnianie kierunku zliczania;
- oceny skuteczności akcji marketingowych prowadzonych w mediach (współczynnik konwersji);
- oceny pracy pracowników (sprzedawców);
- dopasowania liczby pracowników sklepu do liczby odwiedzających go klientów.
|
|
System został zaprojektowany w taki sposób, by pracował całkowicie niezależnie i autonomicznie, był odporny na próby manipulacji wynikami, a także by mógł rejestrować i zgłaszać zakłócenia w swojej pracy.
Zapewnia to minimalizację wpływu czynników zewnętrznych na pomiar i ogranicza konieczność interwencji personelu jedynie do sytuacji awaryjnych. |
|
|
|
Podstawowym elementem systemu są bramki zliczające zainstalowane w przejściach, w których mierzymy ilość przechodzących osób.
Główne cechy i zalety: |
|
- autonomiczna, bezobsługowa praca systemu;
- dane zbierane i przetwarzane bez udziału personelu;
- wysoka dokładność zliczania;
- odporność na celowe próby manipulacji zliczeniami przez osoby trzecie;
- dwukierunkowy system zliczania ruchu (pozwala m.in. ocenić kierunek ruchu w sklepie);
- rozbicie zliczeń na poszczególne wejścia (pozwala na analizę ruchu);
- system wykrywania przesłonięcia torów zliczających (zapobiega oszustwom i manipulacjom);
- system wykrywania załączenia zasilania (zapobiega manipulacjom polegającym na wyłączaniu systemu);
- system wykrywania awarii torów zliczających;
- możliwość pracy w wąskich i w bardzo szerokich wejściach do sklepów;
- wysoka odporność na zakłócenia zewnętrzne;
- dowolna rozdzielczość czasowa rejestrowanych zdarzeń;
- nieulotna pamięć danych;
- wewnętrzny zegar czasu rzeczywistego w sterowniku LBOX;
- wysyłka zgromadzonych danych poprzez internet/intranet do centralnej bazy danych (np. MSSQL, PostreSQL);
- definiowane odstępy czasowe pomiędzy transmisjami do bazy danych;
- obsługa szyfrowanych połączeń;
- integracja z systemami zarządzania infrastrukturą sieciową (OpenView NNM, Tivoli NetView);
- możliwość podglądu stanu poszczególnych bramek zliczających przez internet/intranet;
- łatwość zarządzania i konfiguracji;
- możliwość zdalnej wymiany oprogramowania (adaptacji do przyszłych, indywidualnych wymagań Klienta);
- modułowa konstrukcja, łatwość rozbudowy;
- bardzo wysoka estetyka wykonania i niewielkie wymiary bramek zliczających przy wysokiej odporności mechanicznej na zniszczenia (wandaloodporna obudowa ze specjalnie w tym celu zaprojektowanego profilu aluminiowego);
- bardzo wysoka niezawodność;
- niski koszt utrzymania systemu.
|
|